Veel gestelde vragen

 

Onze producten

Kwaliteit

Woodzs staat voor kwalitatief perfect afgewerkte meubels. Dit zie je terug in elk detail van onze producten. Het buffelleer komt uit Italië en wordt zorgvuldig uitgekozen op kwaliteit. We gebruiken alleen de beste, sterkste en mooiste producten. Dit geldt ook voor het hout dat we in ons assortiment hebben. Ons  productieteam, dat jarenlange ervaring heeft in de meubelbranche,  zorgt voor deze strenge selectie.

De productie

De meeste meubels in ons assortiment zijn handgemaakt. De tafels worden allemaal handmatig nabewerkt en behandeld. Ook de buffelleren stoelen, krukjes en poefs worden stuk voor stuk met de hand gemaakt en ingewassen. Hierdoor krijgen onze producten hun uitgesproken karakter.

Herkomst van onze producten

De producten die Woodzs aanbied worden door ervaren Europese bedrijven gemaakt. Het Design wordt in Holland gedaan. Om de hoogste kwaliteit te garanderen komt het buffelleer bijvoorbeeld uit Italië.

De afwerking

Bij elk product in onze webshop is de soort afwerking aangegeven. Bij sommige producten kun je kiezen uit diversen afwerkingen.

Afmetingen

Onze houten meubels kunnen qua maat iets van elkaar verschillen. We werken met massief hout en dit hout heeft een natuurlijke werking.

Producten op voorraad

We hebben de meeste  producten op voorraad. Als er een product in bestelling  en dus even niet op voorraad is, dan staat dit vermeld bij het product. We geven dan ook aan hoe lang de levertijd is. Natuurlijk kunt u altijd contact met ons opnemen.

Materiaal & onderhoud

Kenmerken van gelakt hout

Lak zorgt ervoor dat het oppervlak afgedicht wordt. De transparante laag beschermt het  hout tegen invloeden van buitenaf, zoals vocht en vuil. Gelakte oppervlakken zijn duurzaam en eenvoudig schoon te maken met een vochtige doek.

Kenmerken van geolied hout

Olie trekt in het oppervlak van het hout. Hierdoor behoudt het materiaal zijn natuurlijke uitstraling.
Deze tafelbladen zijn eenvoudig schoon te maken met een vochtige doek.

Schoonmaken

Schoonmaken van gelakte meubels

Meubels die zijn voorzien van een laklaag kun je het beste met een vochtige doek of een ontvettend reinigingsmiddel schoonmaken. Gebruik nooit  glansmiddelen met siliconen, bijtende producten of een schuurspons. Deze middelen kunnen het eiken houtoppervlak ernstig beschadigen. Deze beschadigingen kunnen alleen met een machine worden hersteld.

Schoonmaken van geoliede meubels

Gebruik voor de dagelijkse schoonmaak een droge doek. Is er meer vuil, gebruik dan een wat vochtige doek.  Maak het oppervlak daarna droog met een droge doek.

Bestellen en betalen

Bestelling plaatsen

Bestellen via onze website is eenvoudig:

  • Kies je product(en), voeg (de)ze toe aan de winkelmand en ga naar de kassa.
  • Vul alle gegevens in en kies een betaalmethode  en de gewenste transportservice.
  • Rondt de bestelling af.

Nadat je je bestelling hebt geplaatst, ontvang je een bevestigingsmail. Je wordt vervolgens op de hoogte gehouden van het proces van de productie tot de levering van je bestelling.

Heb je nog bijzondere meldingen tijdens het bestelproces? Gebruik dan het commentaarveld in het bestellingsoverzicht.

Voor vragen over je  bestelling kun je ons ook bellen of mailen.

Betalen

Wij accepteren Ideal, Paypal, Visa, Mastercard en Sofort Überwiesungen. Je kunt ook contant betalen in onze Concept store. Wij werken met betaaldienst Ingenico (voorheen Ogone). Deze dienst heeft een zeer veilige verbinding.

Verzending en levering

Waar levert Woodzs?

We leveren in Duitsland en Nederland. Op aanvraag leveren we ook in andere landen.

Bezorgkosten

De bezorgkosten vind je verderop in het bestelproces.

Levertijd

Als je bestelde product op voorraad is, nemen we binnen twee dagen contact met je op. We geven dan aan wanneer het product verzonden wordt.

Is je bestelde product niet op voorraad? Dan is de levertijd maximaal 12 weken. De levertijd kan per product verschillen. De exacte levertijd vind je bij de beschrijving van het product  in de webshop onder extra informatie.

Levering van onze producten

We leveren alle producten verpakt. We doen dit om schade te voorkomen. Je kunt je bestelling op twee manieren laten leveren:

  • Transport tot aan de voordeur. (standaard)

De bestelde producten worden aan je voordeur geleverd. Onze transporteur neemt  van tevoren contact met je op om hiervoor een afspraak te maken.

  • Transport met opzetservice. (op aanvraag)

Je bestelde producten worden voor je op de plaats gezet. Wordt je product ongemonteerd geleverd, dan zetten we het voor je in elkaar. Onze transporteur neemt  van tevoren contact met je op om hiervoor een afspraak te maken.

Kleinere producten versturen we met een pakketdienst.

Controleer je producten bij levering goed op eventuele schade. Is er schade? Geef dit dan aan op de vrachtbrief en laat de bezorger deze tekenen. Meer informatie over schade vind je onder het kopje Retourneren.

Monteren van de producten

De meeste producten hoeven niet gemonteerd te worden.  Is dat wel het geval, dan kun je bij je bestelling aangeven dat je het product graag gemonteerd wil hebben. Je kiest dan voor de optie transport met opzetservice. We  rekenen hiervoor wel een meerprijs.

Zelf afhalen bij onze Conceptstore

Je kunt het product ook afhalen bij onze Conceptstore in Essen (Duitsland). Kies je voor deze optie, geef dat dan aan bij je bestelling. Je krijgt van ons bericht wanneer je product klaar staat.

Onze Conceptstore is geopend op: dinsdag t/m vrijdag van 11:00 t/m 19:00, zaterdag van 10:00 t/m 15:00

Garantie en retourneren

Garantie

Wij staan voor de kwaliteit van al onze producten. Mocht er toch iets niet in orde zijn, dan horen we dat graag. Je kunt ons bellen via telefoonnummer +49 (0)201 94699458 of mailen naar info@woodzs.de . Wij doen er alles aan om te zorgen dat je daarna alsnog 100% tevreden bent met je aankoop.

Retourneren

Als je bestelde product geleverd wordt, controleer deze dan altijd op eventuele beschadigingen. Is er schade? Geef dit dan aan op de vrachtbrief en laat de bezorger deze tekenen. Hij neemt het product mee terug. We vervangen het product dan zo snel mogelijk.

Ben je om een andere reden niet tevreden met je aankoop? Dan kun je deze binnen 14 dagen onbeschadigd en ongebruikt retourneren. Als je ons belt op telefoonnummer +49 (0)201 94699458 of mailt naar info@woodzs.de dan regelen we dat het product wordt opgehaald. De kosten van het retourneren brengen we wel in rekening.

Beschadigingen

Als je bestelde product geleverd wordt, controleer deze dan altijd op eventuele beschadigingen. Is er schade? Geef dit dan aan op de vrachtbrief en laat de bezorger deze tekenen. Hij neemt het product mee terug. We vervangen het product dan zo snel mogelijk.

Algemeen

Hoe is Woodzs ontstaan?

Woodzs is een jong bedrijf dat is ontstaan door passie en liefde voor geleefde oude vintage meubels.  Door jaren lang ervaring opgedaan te hebben in het familie bedrijf, waar werd gewerkt met antieke meubels, is de passie ontstaan voor oude materialen met karakter en dit te combineren met nieuw design. Hieromheen zijn tal van producten toegevoegd om de collectie compleet te maken, allemaal hebben ze een overeenkomst met elkaar en stralen kwaliteit vernieuwing en authenticiteit uit.

Waar staat Woodzs voor?

Woodzs wil de stap makkelijk maken om handgemaakte kwaliteit producten aan te bieden via internet. De collectie wordt met uiterste zorg samengesteld en ontwikkeld met in het achterhoofd duurzaamheid. Ieder product die u bij ons besteld heeft zijn eigen verhaal. Door de jarenlange ervaring van de vakmensen waar wij mee samenwerken is dit mogelijk.

Wij staan voor authentiek, vintage, retro, design, fair en duurzaam.

Waarom bij Woodzs kopen?

Wij maken massieve kwaliteit meubels en de nieuwste designs toegankelijk. . Door het aan te bieden via internet kunnen we de prijs aantrekkelijk houden en zorgen voor een sneller levertijd.

Kan ik met een persoonlijke adviseur in contact komen?

Natuurlijk! Wij zijn dagelijks telefonisch of via de mail te bereiken.

Hebben we uw vraag niet beantwoord?